Fructele și legumele, secretul pentru o inimă sănătoasă

Consumul de alimente bogate în potasiu, cum sunt cartofii dulci, avocado, spanacul, fasolea, bananele și chiar cafeaua are o contribuție majoră la reducerea tensiunii arteriale.


Alicia McDonough, profesor neurobiolog la Școala de Medicină Keck din cadrul Universității Californiei de Sud susține că cercetările arată că o dietă bogată în produse care conțin potasiu are un efect important asupra hipertensiunii.

Hipertensiunea este o problemă de sănătate la nivel global, care afectează pentru un miliard de oameni. Organizația Mondială a Sănătății estimează că aceasta este cauza a cel puțin 51% dintre decesele provocate de atacuri de cord și a cel puțin 45% dintre decesele provocate de afecțiuni ale inimii.

McDonough a analizat câteva studii asupra populației care arată că un regim bogat în potasiu era asociat cu o tensiune mai mică. Testele au arătat că în corpul nostru se produce un proces de echilibrare care utilizează sodiu pentru a ține în control nivelul potasiului din sânge, acesta fiind esențial pentru funcționarea normală a inimii, a nervilor și musculaturii.

“Atunci când nivelul de potasiu este rdicat, rinichii secretă mai multă sare și apă, ceea ce sporește nivelul acestui compus chimic. Prin consumarea de alimente bogate în potasiu e ca și cum am lua un diuretic” arată cercetătoarea americană.

Oamenii de știință au explicat că strămoșii noștri consumau fructe, rădăcini, legume, fasole și semințe, toate bogate în potasiu și sărace în sodiu. Dietele moderne s-au schimbat dramatic, companiile care procesează alimente adaugă sare foarte multă pentru a fi pe gustul nostru, iar mâncarea procesată este săracă în potasiu.

“Dacă analizezi un meniu occidental, aportul de sodiu este mare, iar cel de potasiu mic. Acesta crește șansele de a face hipertensiune” a arătat McDonough.

Dar cât potasiu e indicat să consumăm? În 2004, Institutul de Medicină recomanda ca adulții să consume cel puțin 4,5 grame de potasiu pe zi pentru a reduce tensiunea arterială, pentru a diminua efectele sodiului din alimente și pentru a reduce riscul dezvoltării de pietre la rinichi sau deteriorării sistemului osos.

Cu doar 3/4 dintr-o cană de fasole neagră ne-am asigura 50% din aportul necesar de potasiu.

Comentariile nu sunt permise.