Dezvăluirea convingerii religioase pe rețele de socializare dăunează grav job-ului

Un nou studiu arată că persoanele care împărtășesc prietenilor de pe rețelele de socializare convingerile religioase își găsesc mai greu un loc de muncă.

 

 

Cercetători de la Universitatea Carnegie Mellon, SUA, susțin că deși există un set de întrebări pe care angajatorii nu au voie prin lege să le pună la interviu, candidații care-și dezvăluie credința religioasă pe rețele de socializare se expun totuși riscului de discriminare la angajare.

“Experimentul nostru s-a bazat pe o tensiune care există între lege, care în SUA protejează anumite tipuri de informații, fiind chiar riscant pentru angajatori să pună anumite întrebări, și noile tehnologii informaționale, cum sunt rețelele de socializare, prin care oamenii împărtășesc unor străini, chiar și angajatori, date pe care legea le protejează,” a declarat Alessandro Acquisti, profesor de tehnologia informației și politici publice și unul dintre autorii studiului.

Deși majoritatea organizațiilor nu folosesc rețelele de socializare în procesul de angajare, cercetătorii au descoperit că cei care o fac totuși, sunt părtinitori când vine vorba de credința religioasă.

Pentru a ajunge la aceste concluzii, profesorii americani au folosit date făcute publice de oameni pe rețele foarte cunoscute și site-uri de job-uri pentru a crea CV-uri. În cadrul experimentelor au falsificat caracterizări personale care aveau legătură cu religia și orientarea sexuală, păstrând intacte informațiile privind abilitățile profesionale și valorizarea eticii la locul de muncă, se arată în articolul publicat de LiveScience.

Apoi, au folosit CV-urile contrafăcute pentru a aplica la posturi vacante reale, lansate de peste 4.000 de angajatori. În același timp au analizat câți dintre cei care ofereau job-uri își verificau candidații pe internet. Autorii studiului au comparat numărul de interviuri la care au fost invitați candidații creștini comparativ cu cei musulmani și cei homosexuali raportat la persoanele heterosexuale.

“Experimentele noastre arată că anagajatorii sunt influențați chiar de informațiile pe care le furnizează candidații în mediul online. Persoanele de credință musulmană primesc mai puține invitații la interviuri decât cei care se declară creștini în statele și regiunile mai conservatoare”, a declarat Christina Fong, co-autor al studiului.

Totuși organizațiile nu sunt la fel de restrictive în ceea ce privește orientarea sexuală întrucât rezultatele cercetării arată că homosexualii aveau la fel de multe oportunități de găsire a unui job ca persoanele heterosexuale.

Comentariile nu sunt permise.