Lecţiile de muzică din copilărie pot îmbunătăţi performanţa intelectuală

Rezultatele unei cercetări recente arată că studiul muzicii înainte de vârsta de şapte ani le poate îmbunătăţi copiilor performanţa intelectuală de la maturitate.

 

Tomografii realizate pe tineri au arătat că în cazul celor care au studiat muzica înainte de vârsta de şapte ani regiunile creierului care sunt responsabile de auz şi conştiinţă de sine erau mai groase, se arată în articolul publicat de The Guardian.

“Lecţiile de muzică din copilărie le fac mai mult bine celor mici decât dacă le punem muzică. Acest training le modifică creierul, iar transformările din această etapă vor determina ulterior dezvoltări cognitive”, a declarat Yunxin Wang, de la Universitatea din Beijing.

Cortexul creierului joacă un rol esenţial în dezvoltarea abilităţilor de bază ale unui om, de la gândire şi limbaj până la memorie şi atenţie. Această regiune se maturizează rapid, în primii ani de viaţă, iar modul în care această zonă se va forma poate fi influenţat în mare măsură de studiul muzicii înainte de a se încheia procesul de maturizare.

Wang a analizat 48 de tineri chinezi cu vârste cuprinse între 19 şi 21 de ani, care au beneficiat de lecţii de muzică cel puţin un an în intervalul cuprins între 3 şi 15 ani. Fiecare subiect a fost supus unei tomografii cu rezonanţă magnetică pentru a măsura grosimea cortexului şi materia cenuşie din creier.

Luând în calcul genul şi anii de studii muzicale, Wang a descoperit că tinerii care au început training-ul pe portativ înainte de a împlini şapte ani aveau zonele de creier responsabile de limbaj şi punerea în practică a ideilor mai groase decât ceilalţi.

“Nu suntem siguri de unde apar aceste diferenţe între subiecţii analizaţi, dar o explicaţie rezonabilă este aceea că micuţii care au început mai devreme lecţiile de muzică se bazează mai mult pe indicii de auz în timpul studiului, întrucât celor mici le e greu să citească notele,” susţine Wang.

 

Comentariile nu sunt permise.