O cometă a explodat deasupra Egiptului, arată o descoperire recentă

Acest fenomen s-a petrecut în urmă cu 28 de milioane de ani, la intrarea cometei în atmosfera Pământului, arată o echipă de cercetători care a realizat descoperirea. Este prima dată când un astfel de fenomen este probat.

Nu se ştie dacă această cometă este cea care a omorât dinozaurii, însă se cunoaşte faptul că în urma exploziei a avut loc o ploaie de foc care distrus totul în cale, rezultând o mare de sticlă de siliciu, revărsată pe o suprafaţă de peste 6.000 de kilometri pătraţi în deşertul Sahara.

Echipa de oameni de ştiinţă din Africa de Sud susţine că aceasta este prima dovadă a pătrunderii unei comete pe Pământ.

“Cometele apar dintotdeauna pe cerul nostru, sunt nişte bulgări murdari de gheață amestecată cu praf, dar niciodată până acum nu a fost identificat pe Pământ material provenit dintr-o cometă”, a precizat profesorul David Block de la Universitatea sud-africană de la Witwatersrand, potrivit news.cnet.com.

Descoperirea a fost făcută după ani de analize chimice asupra unei roci negre, găsită de un geolog egiptean printre rămăşiţele de siliciu rămase în urma exploziei cometei. Se pare că ploaia de foc rezultată a încălzit nisipul până la 2.000 de grade Celsius.

Acest cristal de rocă analizat s-a dovedit a fi o parte a nucleului cometei şi reprezintă “prima dovadă a unei comete care pătrunde în atmosfera Pământului și explodează” arată oamenii de ştiinţă. Roca a fost denumită de cercetători Hypatia, după numele primei femei filosof şi astronom din Alexandria care a studiat matematica.

Marea de siliciu din deşertul Sahara a fost o zonă de studiu intens valorificată întrucât sticla provenită din acest areal a fost regăsită în diverse bijuterii, inclusiv într-o broşă care a aparţinut faraonului egiptean Tutankamon.